دستگاه پرکن پودر یکی از محصولات شرکت الکا پیشرو صنعت امیر است. این سیستم ها را در تیپ های مختلف طزاحی و تولید مینماییم. این سیستم ها دارای مدل های نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک میباشند. در صنایع مختلف آرایشی بهداشتی ، دارویی ، غذایی و شیمیایی مورد استفاده قرار میگیرند.

انواع دستگاه پودر پرکن

دستگاه های پودر پرکن به صورت کلی یا اتوماتیک هستند یا نیمه اتوماتیک. سیستم های نیمه اتوماتیک اغلب به صورتی است که فرمان پذیری دستگاه توسط اپراتور و بوسیله پدال یا سنسور میباشد. در این سیستم ها سرعت دستگاه بستگی به سرعت دست اپراتور دارد.
نوع دیگری دستگاه به صورت اتوماتیک میباشد. این سیستم ها در خطوط تولید استفاده میشود که تیراژ تولید دستگاه نیمه اتوماتیک جوابگو نیست. و یا در خطوطی که تامین نیروی انسانی یکی از مشکلات به حساب می آید راه اندازی خطوط اتوماتیک بسیار ارزشمند میباشد.

دستگاه های پودری چه قابلیت هایی دارند؟

در سیستم های پودر پرکن طراحی و ساخته شده در شرکت الکا پیشرو صنعت امیر از سروو موتور جهت تزریق پودر ها استفاده میشود که بسیار دقیق میباشند. در مدل دیگر که در سیستم های اتوماتیک و غیر اتوماتیک کاربرد دارد علاوه بر این سروو موتور ها از لودسل یا ترازو های دیجیتال نیز بهره میبریم. چرا که در صورت وجود این دو سیستم در کنار هم قابلیت پرکردن با بالاترین دقت را خواهیم داشت.

اجزا تشکیل دهنده دستگاه پودر پرکن

دستگاه های پودر پرکن شرکت الکا پیشرو صنعت امیر در حالت کلی از اجزایی تشکیل میشوند که به شرح زیر است:
شاسی یا استراکچر دستگاه که تماما از جنس استنلس استیل ۳۰۴ ساخته میشود.
درب های استیل
تابلو برق
هاپر یا محل قرار گرفتن پودر
اوگر یا ماردون تزریق پودر
نازل تزریق

آپشن های اضافی دستگاه پودر پرکن که طبق سفارش اضافه میشوند

میز فیدر در ابتدای خط جهت چیدن بطری ها برای بسته بندی
بازوی هدایت کننده بطری ها به زیر نازل
لودسل یا ترازوی دیجیتال جهت اندازه گیری دقیق وزن تزریق
قابلیت اضافه نمودن مموری به دستگاه برای مثال تولید چند نوع پودر با حافظه و مشخصات از پیش تعیین شده
سیستم درب بندی در ادامه خط
سیستم سیل القایی یا حرارتی در ادامه خط
سیستم لیبل چسبان در ادامه خط
میز ترافیک در انتهای خط جهت جمع آوری بطری های بسته بندی شده
سیستم بالابر پودر برای تغذیه دستگاه

چرا از دستگاه های پرکن پودری استفاده کنیم؟

بسته بندی پودر یکی از مشکل ترین سیستم های بسته بندی در صنایع مختلف به شمار می آید. یکی از مشکلات بزرگ بسته بندی پودر بصورت دستی گرده های حاصل از پودر ها هنگام بسته بندی می باشد. از دیگر مشکلات بسته بندی پودر ها بصورت دستی خطای بالا هنگام بسته بندی به صورت دستی بوده و همچنین سرعت عمل بسیار پایین اپراتور در بسته بندی دستی.
از این رو بسته بندی دستی قابل مقایسه با استفاده از دستگاه پودر پرکن نبوده و استفاده از این دستگاه ها در خطوط تولید یک ضرورت است.
همچنین از نظر بهداشتی در خطوط دارویی و آرایشی بهداشتی و همچنین غذایی بسته بندی به صورت دستی مورد قبول نمی باشد.

برای خرید دستگاه باید به چه نکاتی توجه نمود؟

هنگام خرید دستگاه های پودر پرکن باید به نکاتی توجه داشته باشید. یکی از نکات بسیار مهم که در ابتدا حتما باید آنرا مد نظر قرار داد نوع پودر های تولیدی و ریزی و درشتی آن یا در اصطلاح سبک یا سنگین بودن آن باید مشخص شود. هنگام خرید دستگاه پودر پرکن حتما نمونه پودری که در خطوط تولید باید بسته بندی شود را به تولید کننده دستگاه ارائه داده و درخواست طراحی سیستمی متناسب با آن نوع پودر را نمایید.
از دیگر نکات مهم تلرانس وزنی که مورد انتظار مجموعه تولید کننده است باید مشخص و به تولید کننده ماشین آلات ارائه شود. و ماشین ساز متناسب با تلرانس مورد قبول مجموعه سیستم را طراحی نماید.

از دیگر نکات مهم که پیش از سفارش باید آن را با مجموعه سازنده ماشین در میان گذاشت تیراژ تولید و خروجی مورد انتظار است.
نکته دیگری که از اهمیت کمتری نسبت به موارد بالا برخوردار است آپشن های مورد انتظار است. که پیش از طراحی سیستم و وارد شدن به پروسه ساخت بهتر است مشخص شده باشد. چرا که پس از طراحی و وارد شدن به پروسه تولید تغییر طرح ها کاری به مراتب دشوار تر از تغییر طراحی پیش از شروع فرایند تولید میباشد.

چگونه استعلام قیمت دستگاه پودر پرکن مناسب را بگیریم؟

پس از مشخص نمودن تمام موارد مورد انتظار خط تولید و چشم انداز مجموعه بهتر از با شرکت های سازنده و معتبر دستگاه های پودر پرکن مثل شرکت الکا پیشرو صنعت امیر ارتباط گرفته و با بازدید از محل قرار گیری دستگاه و مشخصات مورد انتظار درخواست طراحی سیستمی متناسب با خطوط تولید خود را نموده و پس از ارسال طرح اولیه و تایید توسط نیروی های فنی مجموعه وارد پروسه سفارش و ساخت دستگاه شوید.

برای ارتباط با واحد فروش شرکت الکا پیشرو صنعت امیر کافیست روی لینک زیر کلیک نموده و با مشاوران این شرکت دانش بنیان در ارتباط باشید.

ارتباط با ما

موارد استفاده از سیستم های پودر پرکن

دستگاه های پودر پرکن در صنایع مختلف دارویی ، آرایشی بهداشتی ، غذایی و شیمیایی مورد استفاده قرار میگیرند.
برای مثال در صنایع غذایی برای بسته بندی انواع ادویه ها و پودر های شیر خشک و انواع پودر های خوراکی استفاده میشود.
در صنایع دارویی برای انواع آنتیبیوتیک ها و او ار اس و پودر هایی که در صنعت دارو خصوصا در صنایع دارویی دام و طیور کاربرد فراوان دارد.
در صنایع آرایشی بهداشتی برای انواع پودر های لباسشویی و پودر های آرایشی کاربرد فراوان دارد.
در صنعت شیمیایی بسیار پر کاربرد بوده و برای انواع رنگ های پودری و پودر های شیمیایی مثل کود ها و دیگر مواد شیمیایی که بصورت پودر هستند کاربرد بسیار دارد.

بطور خلاصه یکی از دستگاه های پر کاربرد در صنعت دستگاه پودر پرکن بوده و متناسب با نوع صنعتی که مورد استفاده قرار میگیرد نوع ساخت آن هم تا حدودی متفاوت می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران شرکت دانش بنیان الکا پیشرو صنعت امیر در ارتباط باشید.