راه اندازی خطوط شیمیایی یکی از حوزه های تخصصی شرکت دانش بنیان الکا پیشرو صنعت امیر میباشد. شرکت الکا پیشرو صنعت امیر با سابقه نزدیک به دو دهه در زمینه راه اندازی خطوط تولید شیمیایی آماده ارائه خدمات به تولید کنندگان و علاقه مندان به این حوزه می باشد. و خط تولید گیریس و چسب سیلیکون یکی از محصولات این شرکت در سبد شیمیایی ما به حساب می آید.

ما در این بازه نزدیک به ۲۰ سال فعالیت در این حوزه توانسته ایم با شرکت های بنام و بزرگی در صنعت تولید چسب ، تولید رنگ ، رزین و غیره در صنعت شیمیایی کشور فعالیت نماییم.
بیش از ۲۰ مدل ماشین آلات این شرکت در بیش از ۵۰ شرکت بزرگ و کوچک شیمیایی ایران در حال فعالیت بوده و این نشان از دانش و تخصص نیرو های نخبه و تعهد ما نسبت به فعالیتمان است.

خط تولید گیریس و چسب سیلیکون

یکی از محصولات پر مصرف در صنعت شیمیایی که با توجه به تقاضای بالای این محصولات تولید آن بسیار مقرون به صرفه بوده خط تولید گیریس و چسب سیلیکون است.
دستگاه های تولید این دو محصول تقریبا مشابه به هم بوده و با سیستم های مشابهی عملیات بسته بندی آن انجام میشود.

چسب سیلیکون

حتما شما هم تابحال از چسب های سیلیکونی اتفاده کرده اید.
البته شاید آنرا با نام دیگری در ذهن داشته باشید. چسب آکواریوم بله چسب آکواریوم همان چسب سیلیکونی است. و در اصطلاح صنعتی به آنها چسب های کارتریج گفته میشود.

چسب سیلیکون که در بازار معروف به چسب آکواریوم می باشد. یکی از محصولات پر مصرف به حساب می آید.
این محصول و گیریس خطوط تولید مشابهی دارند که در ادامه بیشتر در مورد آن توضیح خواهیم داد.

خط تولید گیریس

گیریس هم که محصولی نام آشنا و پر کاربرد در صنایع و اصناف مختلف است. گیریس در شرکت ها و کارخانجات صنعتی و اتو سرویس ها و به طور خلاصه در هر کجا که سیستم های مکانیکال در حال فعالیت میباشند کاربرد بسیاری دارد.
استفاده درست و منظم از گیریس یا در اصطلاح گیریس کاری قطعات مکانیکی یکی از نکات بسیار مهم در بالا بردن طول عمر قطعات مکانیکی و همچنین بالا بردن راندمان کاری سیستم می باشد.

از آنجایی که تقاضای این محصول بسیار بالاست و در صنایع مختلف مورد استفاده قرار میگیرد تولید گیریس یک تولید پر سود و با بازار بسیار خوب همراه است.

چگونه یک خط تولید گیریس یا چسب سیلیکونی راه اندازی کنیم؟

برای راه اندازی خطوط تولید شیمیایی بر خلاف خطوط دارویی و آرایشی بهداشتی نیازی به کلین روم یا اتاق تمیز نداریم. برای راه اندازی این خطوط تولید یکی از الزامات فضای کار مناسب با تولید این محصولات است. بهتر است برای در نظر گرفتن فضایی برای تولید این محصولات با یک مشاور با تجربه و با دانش مشورت نموده تا بتوانید خط تولیدی استاندارد و پر بازده را راه اندازی نمایید.
در غیر این صورت ممکن است در طولانی مدت متحمل هزینه های بسیاری جهت استاندارد سازی خطوط خود نمایید.

جهت کسب مشاوره تولیدی و استعلام قیمت با شرکت دانش بنیان الکا پیشرو صنعت امیر در ارتباط باشید.
برای ارتباط با ما میتوانید روی لینک زیر کلیک نموده و جهت مشاوره رایگان با ما در تماس باشید.

ارتباط با ما

 

دیگر الزامات در راه اندازی خطوط تولید گیریس و چسب سیلیکون

پس از اینکه یک محل مناسب و استاندارد برای تولید انتخاب نمودید حال نوبت به تجهیز آن میرسد.
برای تجهیز این خطوط تولید باید به نکاتی بسیار مهمی توجه نمایید. یکی از نکات مهم انتخاب سیستم متناسب با تیراژ تولید و دقت کار است. برای مثال سیستمی با سرعت خروجی ده هزار کارتریج  در ساعت برای یک مجموعه نوپا و تازه تاسیس مناسب نبوده و به هیچ عنوان پیشنهاد نمیشود.

پس برای خرید ماشین الات و شروع تولید حتما با یک مشاور با دانش و مسلط به این حوزه ارتباط گرفته و در پیشبرد فرایند از راهنمایی های آن استفاده نمایید.

ما در شرکت دانش بنیان الکا پیشرو صنعت امیر با جذب نیروی های متخصص و نخبه در رشته های مختلف با تخصص های خاص خود در زمینه راه اندازی خط تولید سعی در کمک به پیشرفت صنعت ملی داریم.
نیرو های متخصص ما در حوزه های مختلف آماده ارائه خدمات و مشاوره به شرکت ها و افراد علاقه مند به این حوزه گیریس و چسب سیلیکون میباشند.

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید.

ارتباط با ما

 

چه دستگاه هایی برای راه اندازی این خط نیاز داریم؟

برای راه اندازی یک خط تولید گیریس یا چسب سیلیکون در ابتدا نیاز به یک مخزن ساخت داریم.
البته کارخانجاتی که در زمینه گیریس فعالیت دارند اغلب در حوزه بسته بندی فعالیت دارند. یعتی محصولات را بصورت پاتیل یا بشکه های دویست و بیست لیتری خریداری میکنند.
سپس باسد این بشکه ها تخلیه شود. از آنجایی که این مواد بسیار ویسکوز هستند و تخلیه آنها بصورت دستی کاری غیر ممکن است از سیستم های مخصوص استفاده میشود.

برای چسب سیلیکون نیز مخازن ساخت مخصوص وجود دارد که در پاتیل ساخت این چسب انجام میشود. پس از تکمیل فرایند ساخت نیاز به تخلیه پاتیل داریم. از آنجایی که محصول چسب سیلیکون نیز مانند گیریس است تخلیه آن بسیار دشوار یا غیر ممکن است.
این فرایند باید توسط یک سیستم انجام شود.

پرس تخلیه بشکه

برای این منظور سیستمی به نام پرس تخلیه بشکه طراحی و ساخته شده است. وظیفه آن تخلیه بشکه یا پاتیل گیریس و چسب سیلیکون بوده که این امر جهت تسهیل در انجام این فرایند بوده. دلیل دیگر استفاده از این سیستم جلوگیری از قرار گرفتن محصول در معرض هوا میباشد.
این امر سبب بالا رفتن کیفیت محصول نیز میشود.

پس از اینکه مواد بوسیله سیستم پرس تخلیه از بشکه یا پاتیل خارج شد. حال باید عملیات پر کردن انجام شود. برای انجام این عملیات دو نوع سیستم نیمه اتوماتیک و اتوماتیک وجود دارد.
سیستم نیمه اتوماتیک به صورتی طراحی شده است که با فشردن پدالی که در زیر پای اپراتور قرار میگیرد عملیات پر کردن انجام میشود.
در سیستم های اتوماتیک دیگر نیازی به پدال نیست. یک خشاب برای دستگاه تعریف میشود. این خشاب محل قرار گیری کارتریج های خالیست. سیستم بصورت خودکار کارتریج ها را یکی یکی وارد سیستم مینماید.
کارتریج ها به سمت محل پر کردن میروند و پس از پر شدن ته بندی میشوند. پس از آن سیستم تیوب گردان وجود دارد که برای پرینت مشخصات روی تیوب عمل میکند.

برای گیریس اما که اغلب درون جار پر میشود پس از پرس تخلیه سیستم فیلینگ قرار دارد. پس از اتمام عملیات پر کردن حال سیستم درب بندی قرار دارد.
پس از درب بندی محصول به قسمت بعدی هدایت شده و لیبل روی آن چسبیده میشود. این فرایند توسط دستگاه لیبل چسبان انجام میشود.

در صورت درخواست مشاوره و ارتباط با ما از طریق لینک زیر اقدام نمایید.

الکا پیشرو صنعت امیر (دانش بنیان)