راه اندازی خط تولید ادکلن

ادکلن یکی از محصولات پر مصرف در جوامع مختلف به حساب می آید. استفاده از آن و انتشار بوی خوش از یک فرد از نشانه های آراستگی و جذابیت یک فرد به حساب می آید.
به همین خاطر شرکت های بسیاری در زمینه واردات این محصول فعالیت دارند و همچنین شرکت های صنایع ارایشی در تولید این محصول فعالیت دارند.
امروزه با توجه به تقاضای بالای این محصول و حاشیه سود قابل قبول آن افراد زیادی تصمیم به سرمایه گذاری در این زمینه گرفته اند.
از مزایای تولید ادکلن میتوان به سهولت تولید این محصول و همچنین هزینه اولیه نسبتا پایین برای شروع این فرایند تولید میباشد.

فرایند تولید ادکلن

پیش از تولید عطر و ادکلن باید راحیه های مورد نظر تهیه شود. که آنها را میتوان از انواع میوه ها و گیاهان و غیره دریافت نمود. این فرایند در نوع خود پیچیدگی های بسیاری دارد که در حوصله این بحث نمیگنجد. نیاز به نظرات کارشناسان این حوزه دارد.

پس از تهیه این رایحه یا اسانس ها وارد مرحله بعدی تولید ادکلن میشویم که ترکیب این رایحه ها با الکل میباشد.
پس از این کار مرحله سوم این فعالیت جهت ساخت عطر با کیفیت آغاز میشود, که یکی از مهمترین و دقیقترین مراحل در تولید این محصول بشمار میرود. این مرحله که در اصطلاح به آن جا افتادن عطر یا پیر سازی عطر گفته میشود. در تولید عطر و ادکلن بسیار حائز اهمیت بوده و در صورتی که این فعالیت به درستی انجام نشود نمیتوانن انتظار بدست آوردن محصول نهایی مطلوب را داشت.

پیر سازی عطر به چه معناست؟

و اما پاسخ به این سوال مهم  اغلب افرادی که قصد ورود به این حوزه را دارند از آن بی خبرند و با شنیدن آن متعجب میشوند. این فعالیت به این معناست که رایحه و الکل ترکیب شده. برای رسیدن به کیفیت مطلوب نیازمند آن هستند که در یک محفظه تاریک و با دمای مطلوب قرار داده شوند و برای مدتی طولانی در آن حالت ثابت قرار بگیرند.

ما در شرکت الکا پیشرو صنعت امیر برای این منظور سیستمی طراحی و تولید نموده ایم که به آن میکسر فریز میگویند.

میکسر فریز

میکسر فریز نقش بسیار مهم و کاربردی در صنعت تولید عطر و ادکلن را دارد. ساخت این محصول با سایر مخازن استنلس استیل کاملا متفاوت بوده و مختص این محصول میباشد.
همانطور که از نام میکسر فریز برداشت میشود مخزنی از جنس استنلس استیل میباشد. که دارای پره های مخصوص جهت همزن و ترکیب مواد ادکلن میباشد.
وظیفه بعدی این میکسر فریز ها این است که دمای محصول را تا میزان مورد انتظار پایین بیاورند. و زمینه را برای تولید یک محصول با کیفیت فراهم آورند.

پس از این فعالیت و آماده شدن عطر یا ادکلن مورد نظر حال نوبت به بسته بندی این محصول جداب میرسد.

ماشین آلات بسته بندی ادکلن

دستگاه های بسته بندی ادکلن در دو تیپ کلی تمام اتوماتیک و نیمه اتوماتیک ساخته میشوند. سیستم های تمام اتوماتیک مناسب برای خطوط تولید داراری تیراژ بالا بوده. و بیشتر کارخانجات توید ادکلن از این سیستم ها استفاده میکنند.
سیستم های نیمه اتوماتیک مناسب برای تیراژ های پایینتر تولیدی یوده. و در کارخانجات آرایشی بهداشتی کوچکتر یا با تیراژ تولید پایینتر. و یا کارگاه های شاغل در این حوزه طراحی و ساخته شده است.

هر دو سیستم تماما استیل بوده و سیستم تزریق رایحه به نحوی طراحی شده است که ذره ای پرش بو و افت کیفیت را نداریم.

پس از پر شدن شیشه های ادکلن. نیاز به بستن درب شیشه ها یا در اصطلاح کریمپ کردن پمپ ها را داریم.

کریمپر ادکلن

کریمپ کردن مناسب یکی از مهمترین نکات در تولید یک محصول با کبفبت به شمار میرود. چرا که محصولاتی مثل ادکلن کیفیت ظاهری و بسته بندی آنها بسیار حائز اهمیت است. و از موارد مهم در جذب مشتری به حساب می آید.

در سیستم های اتوماتیک که به صورت روتاری میباشد پس از پر شدن شیشه ها در ایستگاه بعدی قرار گرفته. با دیدن سنسور و تشخیص محل قرار گیری شیشه های پر. در جای مناسب عملیات کریمپ کردن درب ادکلن انجام میشود.

در سیستم ها نیمه اتوماتیک یک مجموعه پورتابل در کنار دستگاه پرکن قرار داده میشود و اپراتور پس از پر کردن شیشه ها ، شیشه های پر شده را زیر آن قرار داده و با فشردن یک پدال فرمان کریمپ کردن را میدهد.


ما در شرکت الکا پیشرو صنعت امیر تمام تلاشمان را برای ارائه محصولی با کیفیت بالا. و قابل رقابت با سیستم های بروز اروپایی و حتی با کیفیت بالاتر از آن داریم.
نتیجه چنین تلاش هایی از این تیم متخصص و نخبه های جوان این سرزمین. حفظ سرمایه های این کشور که بی شک جوانان این سرزمین هستند در این کشور است.

شرکت الکا پیشرو صنعت امیر، به عنوان یک شرکت دانش بنیان. رسالت خود را در وحله اول کمک به تولید. و بعد از آن استفاده از نیرو های جوان و متخصص میداند.