خط تولید رنگ یکی از محصولات سبد ماشین آلات صنایع شیمیایی در شرکت دانش بنیان الکا پیشرو صنعت امیر می باشد. خط تولید رنگ یکی از خطوط پر بازده و در حالت کلی رنگ محصولی پر فروش به حساب می آید. رنگ را در بسته بندی های مختلف به بازار عرضه میکنند.
برای مثال رنگ های اسپری و رنگ ها در بسته بندی های قوطی فلزی یا پلاستیکی وجود دارد. که برای راه اندازی هر کدام از این خطوط نیازمند سیستم های مخصوص آن هستیم.
در ادامه بیشتر در مورد هر کدام از این خطوط و راه اندازی آن صحبت خواهیم کرد.

در صورتی که علاقه مند به راه اندازی خط تولید رنگ هستید کافیست با مشاوران شرکت دانش بنیان الکا پیشرو صنعت امیر در ارتباط باشید.
برای ارتباط و دریافت مشاوره از طریق لینک زیر اقدام نمایید.

ارتباط با ما

راه اندازی خط تولید رنگ

در راه اندازی خط تولید رنگ باید الزاماتی را جهت بدست آوردن محصولی با کیفیت رعایت نمود.

برا ساخت رنگ با کیفیت و بدست آوردن سهم خوبی از بازار بزرگ این محصول نیاز به برخی امکانات و لوازم داریم.
به صورت مختصر به برسی برخی از این الزامات میپردازیم.

میکسر یا مخلوط کن

میکسر یا مخلوط کن یکی از لوازم مورد نیاز در خط تولید رنگ به حساب می آید. میکسر ها که در زبان فارسی به معنی همزن یا مخلوط کن نامیده میشود یکی از مهمترین قسمت های سیستم است که باید به نحو احسن این فعالیت انجام شود تا رنگ با کیفیتی در خروجی داشته باشیم.
میکسر ها در این خطوط تولید به دو صورت یا دو تیپ کلی تقسیم میشوند. میکسر های سرعت بالا که برای خطوط تولید با تیراژ بالا مورد استفاده قرار میگیرند. میکسر های سرعت پایین که برای تولید رنگ در تیراژ های پایین تر مورد استفاده قرار میگیرد.
هنگام خرید و یا سفارش میکسر ها حتما تیراژ تولید مورد نظرتان را با سازنده یا فروشنده در میان بگذارید. پیش از خرید حتما با مجموعه هایی که در این حوزه بصورت تخصصی فعالیت دارند یا افراد با دانش در این حوزه مشورت نمایید.

مجموعه کارشناسان حوزه تخصصی رنگ شرکت دانش بنیان الکا پیشرو صنعت امیر در خدمت شما عزیزان می باشد.
جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره با مجموعه دانش بنیان الکا پیشرو صنعت امیر در ارتباط باشید.

ارتباط با ما

آسیاب

آسیاب ها یکی دیگر از الزامات راه اندازی خط تولید رنگ می باشد. آسیاب که یکی از مهمترین نقش ها در تولید رنگ را دارد انواع مختلفی دارد.

آسیاب های شنی (پرل میل یا سند میل)
آسیاب های غلطکی (آسیاب های یک غلطکی و سه غلطکی)
آسیاب های ساچمه ای (آسیاب های گلوله ای یا بالمیل)

بطور کلی وظیفه آسیاب یکدست سازی رنگ و از بین بردن دانه های رنگ و یکدست سازی است. همانطور که از نام این سیستم پیداست آسیاب ها معمولا بسیار قدرتمند هستند. اما این قدرت به این معنا نیست که بتوان هر موادی را توسط آسیاب رنگ آسیاب نمود. این سیستم ها فقط مخصوص رنگ میباشد.

تجهیزات آزمایشگاهی

در خط تولید رنگ یکی از بخش های دیگری که باید به آن توجه نمود بخش آزمایشگاهی است. علاوه بر بخش تولید رنگ با کیفیت و بسته بندی آن توجه به بخش آزمایشگاهی و کنترل کیفیت محصول پس از هر پارت تولیدی اهمیت بسزایی دارد.

پس از ساخت رنگ برای بدست آوردن ویسکوزیته مناسب و غلظت مورد انتظار و همچنین تنظیم فام رنگ عملیات کنترل کیفیت انجام میشود.سپس رنگ را به سمت فیلتر ها هدایت میکنند.
فیاتر های کیسه ای با حجم های معین که برای یکدست شدن رنگ ها انجام میشود.پس از صاف شدن رنگ و یکدست شدن آن رنگ ها بسمت سیستم های بسته بندی هدایت میشوند.

ماشین آلات بسته بندی رنگ

ماشین الات بسته بندی رنگ بسته به نوع بسته بندی آن متفاوت است. برای بسته بندی های قوطی فلزی  سیستم های نیمه اتوماتیک و تمامم اتوماتیک تعریف میشود.

سیستم های نیمه اتوماتیک فرایند پر کردن قوطی را انجام میدهند. پس از آن اپراتور باید درب بندی را انجام دهد و مابقی الزامات بسته بندی.

در سیستم های اتوماتیک فرایند با کمترین دخالت اپراتور صورت میگیرد.

دستگاه پرکن رنگ اتوماتیک

دستگاه های پرکن رنگ اتوماتیک به صورت زیر عمل میکنند.
در ابتدا یک میز فیدر تعریف میشود که قوطی ها درون آن قرار داده میشوند و سیستم بصورت اتوماتیک یکی پی از دیگری این قوطی هارا وارد سیستم مینماید.
پس از وارد شدن قوطی های فلزی به سیستم نوبت به پر کردن آنها میرسد. سیستم پرکن حجم مورد نظرمان را که پیشتر اپراتور توسط تاچ پنل روی دستگاه به ان فرمان داده است داخل قوطی ها تزریق مینماید.

مرحله بعد سیستم درب گذار اتوماتیک می باشد.
طراحی و ساخت این سیستم درب گذار اتوماتیک در شرکت دانش بنیان الکا پیشرو صنعت امیر صورت گرفته و با نمونه های دیگر موجود در بازار متفاوت بوده و با بالاتربن دقت و بیشترین راندمان این فرایند را انجام میدهد.

در مرحله بعدی سیستم درب بندی انجام میشود. سیستم به نوعی طراحی میشود که درب را به بهترین شکل ممکن بدون نشتی و بدون ایجاد فرو رفتگی و دفرم شدن قوطی یا درب انجام دهد.

در قسمت بعدی لیکینگ یا چکه انداز یا قطره انداز تعریف میشود که نشاشنگر رنگ موجود در قوطی میباشد. یک قطره از رنگ موجود در قوطی را روی درب آن میچکاند تا خریدار هنگام انتخاب رنگ بدون باز کردن درب رنگ از رنگبندی آنها مطمئن شود.

در ادامه این خط در برخی از سیستم ها لیبل چسبان قرار داده میشود. لیبل چسبان وظیفه چسباندن برچسب که روی آن مشخصات محصول و نام برند آن اغلب نوشته شده است را به شکل منظم و صاف بچسباند.

در برخی از خطوط تولید سیستم چت پرینتر قرار داده میشود که اطلاعاتی نظیر تاریخ تولید و انقضا و شماره تولید و هر مشخصه دیگری که تولید کننده مد نظر داشته باشد را روی قوطی چاپ مینماید.

پس از تکمیل این پروسه حال نوبت به پکیج کردن تعدادی از قوطی های پر شده میرشد. این فرایند اغلب توسط دستگاه شیرینک انجام میشود. تعداد مشخصی از قوطی های پر شده بصورت اتوماتیک و توسط سیستم مرتب شده و در یک بسته بندی پلاستیکی که در اصطلاح به آن شیرینک گفته میشود قرار میگیرد.

و اما بسته یندی های دیگر در تولید رنگ

در بخش بالا در مورد بسته بندی های قوطی فلزی صحبت شد. اما رنگ را در بسته بندی های دیگری نیز در بازار میتوان مشاهده نمود.

برای بسته بندی های اسپری رنگ چه باید کرد؟

در این حالت بسته بندی باید از سیستم های اسپری پرکن استفاده نمود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این محصول روی لینک زیر کلیک نمایید.

تولید اسپری رنگ

برای بسته بندی های قوطی پلاستیک چه باید کرد؟

سیستم بسته بندی قوطی پلاستیکی دقیقا مشابه با همان قوطی های فلزی می باشد. تنها تفاوت این سیستم با سیستم دیگر نوع درب بندی آن است.
برای درب بندی این قوطی های پلاستیکی از سیستم های درب بندی اتوماتیک اغلب استفاده میشود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این محصول روی لینک زیر کلیک نمایید.

درب بندی قوطی رنگ

برای دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.

شرکت دانش بنیان الکا پیشرو صنعت امیر